terukir di bintang

Assalammualaikum,


Sebagai pembukaan kisah kali ini,mari kita hayati lirik lagu Yuna-Terukir Di Bintang yang tengah popular ini.Di TV3 nye iklan slot drama terbaru pun guna lagu ini.layan..

Terukir Di Bintang – Yuna
Jika engkau minta intan permata tak mungkin ku mampu
Tapi sayangkan ku capai bintang dari langit untukmu
Jika engkau minta satu dunia akan aku coba
Ku hanya mampu jadi milikmu pastikan kau bahagia

Hati ini bukan milik ku lagi
Seribu tahun pun akan ku nanti
Kan… kamu…

Sayangku
Jangan kau persoalkan siapa dihatiku
Terukir di bintang tak mungkin hilang cintaku padamu

Ok,saya pasti semua anak remaja yang tgh hangat bercinta terasa di awang-awangan gitu bila dengar lagu ini.mesti 'feeling'kan.Dulu saya pun mcm itu..siap ada lagu lagi.Kan 'B'..(Klau hubby saya bce ;p)Tapi lepas kawin dan jadi ibu ini,bila dengar lagu ni saya ter'feeling'lain.Saya lebih terbayang dan terfikirkan AFRINA dan ADRIANA.Dan akan lebih terfikirkan mereka bila teringatkan soalan yang AFRINA tanya pada saya bila saya melayan ADRIANA.

AFRINA:ibu tak sayang Na ke?
SAYA:ibu sayang.ibu sayang AFRINA,ibu sayang ADRIANA.
dua-dua ibu sayang!

Rasa kesian sangat bila dia tanya macam itu.Sebelum ade ADRIANA perhatian semua pada dia.Sekarang kena bahagi dua.Kekadang terlalu bagi perhatian kat ADRIANA tu yang AFRINA terasa agaknya.Kalau saya atau 'hubby' pangku ADRIANA dia pun duduklah atas riba lagi satu.

Muka sedih bangun tidur,terus baring atas riba saya.masa tu tengah pegang ADRIANA.

Haih,bukan senang nak bahagi kasih ni.Terfikir macam mana lah umi saya yang ada anak 7 orang.Lebihkan yang ini,yang ini 'jealous'.Seorang dapat semua nak juga.Dulu pernah juga rasa kecil hati dengan 'parents' kalau adik yang lain dilebihkan,tapi sekarang faham macam mana susah dan serba salah nya jadi 'parents'ini..Mereka pasti mahukan yang terbaik dan adil dengan kita,kekadang kita yang terlebih 'jealous'. Ibu mana yang tak sayangkan anak kan.Jadi,untuk elakkan AFRINA jauh hati,Kalau belikan mainan,saya akan pastikan belikan untuk dua-dua sekali.Teringat masa lahirkan dia,kawan 'hubby' saya bagi tip nak bagi AFRINA tak 'jealous'dengan ADRIANA.Blikan hadiah,Then kata ADRIANA bagi(macam tak menjadi je tip tu).kalau 'time tidur'lepas tidurkan ADRIANA,tidurkan dia pula.Dan paling selalu saya buat saya akan cakap pada AFRINA ayat ini lah'ibu sayang dua-dua!lepas dengar saya cakap macam tu,AFRINA pun buat la muka bahagia dia.huhuhu..

Beg 'angry bird' AFRINA yang kononnyer ADRIANA bagi :p

++terukir di bintang tak mungkin hilang cinta ku padamu..(AFRINA dan ADRIANA)++

Sekian,kalau suke entri ini,'Like' and 'follow' ok?tq.

Wasalam.

Ps:abaikan design blog ni.ngh upgrade bg ok skit:)

No comments:

Post a Comment